Děti

Minimundus, Legoland Windsor nebo Billund: Tipy na evropská místa, ze kterých budou děti nadšené

Čtyři parky, čtyři evropské státy a jedna velká radost nejen dětí, ale také rodičů
Zdroj: Veronika Vavroušková

Naše dovolené nebývají úplně „normální“, zato jsou vždy bohaté na zážitky. Když jedeme na výlet nebo na dovolenou, musí to bavit všechny. Děti na našich cestách samozřejmě zabavíme na různých hřištích, ale pokud už někam jedeme tisíce kilometrů, byla by škoda se nezastavit na nějakém netradičním místě. Proto bych se ráda podělila o místa, která opravdu stojí za vidění, přestože nejsou úplně za rohem.

Zaregistrovat se

Chcete také přispívat na web Fotrnatripu.tv?

Cesta kolem světa v Minimundu

Minimundus je park miniatur nacházející se ve městě Klagenfurt v rakouských Korutanech. Na ploše 26 000 m2 najdete 160 modelů budov z padesáti států a během návštěvy si tak připadáte, že jste absolvovali cestu kolem světa. Jsou zde k vidění jak lokální rakouské stavby, tak i ty světoznámé, jako je Eiffelova věž, Taj Mahal, opera v Sydney nebo Socha Svobody.

Výstavu doplňují vodní prvky, kde plují lodě a kolem staveb se na kolejích prohání vlaky. Park je osázen mnoha rostlinami, nám se moc líbily bonsaje. O parku jsme věděli již několik let, ale došlo na něj až při naší třetí návštěvě Korutan. Neměla jsem velká očekávání, ale velmi mile mě překvapil a nadchnul celou rodinu.

Při této cestě jsme ještě navštívili malou zoo plazů, která se nachází hned vedle Minimundu (Reptilien Zoo HAPP). Jsou zde k vidění hadi, želvy a krokodýli. Zoo je opravdu malinká, takže nezabere víc než hodinku, ale nikde jsem neviděla tolik druhů želv od malinkých až po ty obří.

Magický pohled z rozhledny Pyramidenkogel

Nedaleko Klagenfurtu je netradiční rozhledna Pyramidelkogel. Rozhledna prošla několika přestavbami a nám se podařilo navštívit dvě z nich. Původní rozhledna měla 27 m a byla postavena ze dřeva. Roku 1968 ji nahradila železobetonová stavba s vyhlídkovou plošinou ve tvaru trojúhelníku. Na tuto stavbu jsme zavítali v roce 2012, v posledním roce, než byla odstřelena. Nahoru byl přístup pouze výtahem, kde při naší návštěvě hráli písničku Die Biene Maja od Karla Gotta.

Nová rozhledna z roku 2013 je postavena ze dřeva a oceli, má moderní spirálovitý tvar, dosahuje výšky 100 metrů a vyhlídková plošina se nachází v 70 metrech nad zemí. Na vyhlídku je možné vyjet výtahem, dolů se mohou návštěvníci sklouznout po 120 m dlouhé klouzačce. My jsme tak odvážní nebyli a využili jsme schody.

Z věže jsou nádherné výhledy na jezera včetně jezera Wörthersee. Pohled na vodní hladinu je naprosto magický. Každé jezero má při pohledu shora trochu jinou barvu vody.

V okolí věže je hned několik míst k zaparkování, čím blíže rozhledně, tím jsou více plná.

Příběhy ze Star Wars i český letoun X-Wing

Jako dítě jsem nikdy nebyla v žádném velkém zábavním parku, a proto jsem snila o cestě do Disneylandu. Když manžel navrhnul, že závěr naší cesty po Skandinávii bude v Legolandu Billund, nečekala jsem, že moje dětské touhy budou splněny.

V okolí Legolandu jsou různé typy ubytování, včetně hotelu přímo u zábavního parku. My do Billundu dorazili večer a ubytovali se v nedalekém kempu. Kromě vlastního stanu či karavanu si lze pronajmout i některou z chatek. Kemp je rozsáhlý a nabízí mnoho vyžití pro děti. Jsou zde dětská hřiště, živá zvířata a řada staveb z Lega. K dispozici jsou sprchy, toalety, společná kuchyňka i společenská místnost. Kemp má i vlastní obchod, kde se dají koupit základní potraviny a samozřejmě i stavebnice. My jsme přijeli autem, ale v blízkosti se nachází i velké letiště a recepce ubytovávala hosty do pozdních nočních hodin.

Billund je první park, který byl otevřen v roce 1968 a nachází se v blízkosti dánské továrny na Lego. V parku je mnoho zábavních atrakcí, které jsou doplněny stavbami z Lego kostek. Určitě doporučuji si přivstat a vyhlídnout si atrakce, které chce člověk absolvovat, během dne je na ně větší a větší fronta a ta může být i na hodinu. Druhou možností je koupě přednostního vstupu. Všechny atrakce jsou doplněny tematickými stavbami z kostek, z nichž mnohé jsou pohyblivé a doplněné zvuky. Jednou jste na safari, podruhé pod mořem, jindy zase na královské hostině. Na své si přijdou kluci i holky, dokonce i rodiče. Vstup na atrakce je povolen od určité výšky, někde je navíc podmíněn doprovodem dospělého. Informační cedule jsou před každým vstupem na atrakci.

Další částí je park samotný. Bylo skvělé zařadit Legoland na konec cesty po Skandinávii. Při návštěvě jsme poznávali stavby, které jsme viděli během naší dovolené, ať už norské dřevěné kostely, přístav v Bergenu, maják, na který jsme vystoupali na dánském pobřeží a mnoho dalšího. Můžete zde vidět i holandské větrné mlýny, větrné elektrárny, lodě i vlaky. Mnohé modely jsou pohyblivé a lodě tak proplouvají zdymadly či pod zvedajícími se mosty, mlýny se točí, muzikanti hrají. Můžete zavítat i do NASA nebo do příběhů Star Wars. Tyto filmy provázely mé mládí, takže velké dítě se probudilo a já mohla obdivovat jak vesmírné lodě, tak i scény z hvězdné ságy, vše postavené z kostek Lega. Největším překvapením byl obří model letounu X-Wing, který byl postaven v Kladně v České republice.

V areálu je také možnost shlédnout divadelní představení. Náš den jsme zakončili vyjížďkou na obří věž, ze které byl nádherný výhled na park z ptačí perspektivy.

Bájní trollové v Hunderfossen Adventure Parku

Na tento park jsme narazili při naší první návštěvě Norska cestou do Lillehammeru. Navštívili jsme město i skokanské můstky, dokonce jsme vyšli nahoru a užili si nádherný výhled. Počasí ale na park nebylo ideální a předpověď slibovala pouze déšť a přeháňky. O dva roky později (v roce 2021) jsme měli jasný cíl, navštívit tento park. Bohužel to bylo v covidové době a já až téměř na místě s hrůzou zjistila, že park má omezenou kapacitu pro návštěvnost.

Vstupenky byly navíc měsíc dopředu vyprodané. V tu dobu celá Skandinávie fungovala relativně normálně, jen se musely dodržovat rozestupy, bylo kontrolované očkování a vyžadována dezinfekce rukou. Při návštěvách některých míst byla nutná registrace (např. v kostelech, na trzích nebo na lanovkách). Kulturní akce měly omezený počet návštěvníků, což jsme zjistili až během naší cesty.

Po rodinné poradě jsme se rozhodli přespat v blízkosti parku a ráno se pokusit o zakoupení vstupenek přímo na pokladně. Paní na kase potvrdila, že mají snížený maximální počet návštěvníků a že vstupenky jsou vyprodané. Když jsem pokladní vysvětlila naši situaci, paní se nad námi slitovala a čtyři lístky mi nakonec prodala. Běžela jsem radostnou novinu oznámit rodině, posbírali jsme rychle věci z auta a hurá za zábavou.

A čím je tento park výjimečný? Je to jedno z největších turistických lákadel v Norsku. Jako v Legolandu jsou zde různé atrakce (též přístupné dle výšky), ale tento park neprovází kostky, nýbrž úžasné postavy z norských pohádek. Nad parkem se tyčí obrovský troll, nechybí zpívající žabáci nebo pohádkový hrad.

Pod širým nebem jsme shlédli divadlo o trollech a jelikož bylo krásné počasí, využili jsme i vodní sekci, kde se holky vyřádily. V parku je za poplatek přístupné i lanové centrum s půjčovnou potřebného vybavení, děti však mohou lanový park navštívit pouze v doprovodu dospělého. Hunderfossen není příliš rozsáhlý a pro Čechy ani dobře známý, ale určitě stojí za návštěvu. Já jsem dodnes vděčná zaměstnankyni parku, že nám tento zážitek umožnila.

Legolland Windsor

Legoland ve Windsoru jsme navštívili na závěr naší cesty po Skotsku v roce 2022. Windsorský park disponuje obřím placeným parkovištěm, i tak je dobré přijet včas. Ubytovali jsme se v hotelu Marriott Windsor, což je partnerský hotel Legolandu. Manželovi se navíc podařilo koupit dvoudenní lístek za cenu jednodenního, takže jsme si mohli park krásně rozvrhnout a řádně užít. Holkám jsme předem nic neřekli, takže když naše nejmladší viděla první obří Lego kostku, začala křičet „kostičky“ a starší se jen culila, protože už věděla, že to bude prostě super.

Co se týká atrakcí, jsou si Legoland Windsor a Legoland Billund dost podobné a i pravidla vstupu jsou stejná. Každý Legoland je z části přizpůsobený tématům stavebnic, ať už Duplo, Friends nebo třeba Ninjago. Další částí jsou světové stavby, různé pohádkové postavy, zvířata, ale tou nejzajímavější jsou stavby lokální. Každý park má své typické stavby, dle státu, ve kterém se nachází. Proto jsme ve Windsoru našli skotské hrady, britské zajímavosti a památky nebo také model skotských her. Moc se nám líbila cesta ponorkou nebo jízda ve vozíku s výhledem na park. Windsor má také velké hřiště s vodními prvky, proto v teplém počasí určitě nezapomeňte plavky. Stihli jsme i dvě představení, jedno s piráty a druhé s kamarádkami z Heartlake City. Představení jsou plná písniček, tance, skoků do vody, nechyběly vodní výbuchy a jízda na skútru.

Naše tříletá měla menší výběr atrakcí, ale i tak měla krásný zážitek a když vidí fotky, dodnes na návštěvu s nadšením vzpomíná. Pokud bych chtěla Legolandy mezi sebou srovnávat, tak každý je něčím výjimečný a určitě se nám oba líbily. Tak příště snad konečně ten v Německu.

Diskuze

Působivá farma v oblacích nad tchajwanským městem Puli je oázou klidu. Milovat to tady budou i děti

Na farmu Qingjing jsme dostali tip od známého
21.02.2024 16:00
Reklama

Skotsko autem, druhý díl: Mystické kamenné kruhy, výborný gin a Legoland pro děti

Putování od Orknejí přes západní část Británie zpět do Doveru
16.02.2024 09:59
Reklama

Dva dospělí, dvě děti a 100 dní v africké divočině. Ujeli jsme 15 tisíc kilometrů s minikaravanem

Po tak dlouhé cestě severní Afrikou známe tenhle karavan jako své boty. Našlo se i pár problémů
20.10.2022 17:31

Kapříci připluli! Fotr na tripu vzal děti do velkého akvária. A nemohl je dostat pryč

Nemusíte se jen dívat. Ryby můžete také krmit a třeba si pohladit nejen kapra, ale i jesetera
03.01.2022 10:25

Nejen fotky na lednici, vzpomínky z cest mohou mít mnohem kreativnější podobu. Také je sbíráte?

Spousta turistů kupuje magnetky. V albech se ale mohou vyjímat i sušené květiny nebo bankovky.
19.05.2024 09:31

Putování od Orknejí přes západní část Británie zpět do Doveru
16.02.2024 09:59

Skotsko autem, první díl: Země Vikingů, kvalitní whisky a Harryho Pottera

Autovýlet po východním pobřeží Skotska aneb jak nás vítr málem odfoukl do moře