Auto

Lago di Garda: Italský ráj pro aktivní sportovce i požitkáře na dosah ruky

Ledovcové jezero není jen ráj windsurfařů, skvělá atmosféra tu pohltí každého.
Zdroj: Olga Dittrich

Místa popsaná v článku

Lago di Garda je turisticky populární italské jezero, které je známé hlavně windsurfařům. Vítr tu pravidelně vane ráno z jedné strany a večer z druhé, a tak se tu mohou prohánět na svých prknech s úžasným výhledem na hory. Byla by ale škoda toto místo nepoznat trochu blíže. A tak jsme se rozhodli s manželem jednoho zimního večera, že na jaře vyrazíme právě sem. Nemusím říkat, že manžel je vášnivý windsurfař, ale tentokrát jsme to pojali jako odpočinkovou týdenní dovolenou. Odpočinková byla natolik, že jsme si z jednoho výletu na místní horu odnesli kvalitní svalovou horečku skoro na týden, ale k tomu později.
Zaregistrovat se

Chcete také přispívat na web Fotrnatripu.tv?

Kolem dokola s větrem ve vlasech

Už když jsme přijížděli k jezeru, dýchla na nás středomořská atmosféra. Krásné jezero, malá města, usměvaví lidé. Ubytovali jsme se v menším hotelu, kousek od břehu jezera s pěkným výhledem a vyrazili ven. Překvapila mě řada pejskařů, ale nemusíte se bát, je tu opravdu čisto, žádné odpadky a ani psí exkrementy (majitel pejska by dostal pořádnou pokutu, kdyby po pejskovi neuklidil). Promenády a cyklostezky jsou v naprosto dokonalém stavu a můžete krásně projet celé okolí kolem jezera, ať už na kole, bruslích, projít se pěšky, nebo vyrazit ven s kočárkem a kochat se a kochat. Cestou si zakoupíte vyhlášenou italskou kávu nebo se zastavíte na míchaný drink dle libosti. Prostě pohoda. My jsme poměrně aktivní, a tak nám odpočinkové vysedávání moc dlouho nevydrželo. Když jsou kolem jezera ty hory, tak co se mrknout na nějakou pěknou túru?
Zdroj: Olga Dittrich

Výšlap na Monte Baldo aneb nahoru dobrý, dolů bída

V oblasti Gardského jezera máte řadu možností, kam se vydat na delší turistický výlet. My vybrali samozřejmě tu nejvyšší horu Monte Baldo (2 218 m n. m.) s nádhernými výhledy. Nahoru jsme se nechali vyvézt lanovkou, která se otáčí kolem své osy, za 17 euro na osobu (pro děti za 12 euro) a rozhodli jsme se, že horu dolů sejdeme. Nahoře jsme si dali ještě kávu a zmrzlinu na posilněnou a vyrazili. Cesta byla krásná, udržovaná a ty výhledy na Gardské jezero! Jedny z nejimpozantnějších. Všude kolem jen nádherná horská příroda, a přestože v terénu byla řada lidí, připadali jsme si, jako kdybychom tam byli úplně sami.

Hora sama o sobě je velmi vyhledávaná především paraglidisty. Začali jsme scházet dolů, ale běda, cesta neutíkala a dolů se šlo pomalu s náklonem 45 stupňů a nápor na nohy to byl obrovský. Tak velký, že jsem si pár set metrů před cílovým parkovištěm sedla na kámen, špačkovala a dál se mi už nechtělo. Mamma mia! Zastihl nás i déšť a i přesto, že jsme si mysleli, že jsme oba velmi dobře trénovaní, tak nás tento výlet vyvedl z omylu. No, příště více potrénovat a lepší boty. Nebo sejít jen k mezistanici lanovky zhruba v polovině trasy a nechat se dolů zase dovézt.

Jeskynní vodopády Varone s parkem plným ibišků

Po náročném sestupu se dostavila taková svalová horečka, že jsme měli problém sejít schody na večeři. Potřebovali jsme si trochu odpočinout, a proto naše další kroky směřovaly za jeskynními vodopády Varone. Ty si můžete prohlédnout hned z několika pater a doporučuji jet co nejdříve ráno, protože odpoledne už je v parku hodně lidí a s parkováním zde také bývá problém.

K vodopádům se jde malou nádherně udržovanou botanickou zahradou, která je plná palem, ibišků, orchidejí a dalších rostlin. Srdce milovníka květin zaplesá. Měli jsme štěstí, že zahrada byla v době našeho příjezdu celá rozkvetlá, a byla to parádní barevná podívaná. Při cestě za vodopády si nezapomeňte s sebou pláštěnku, uvnitř dostanete pořádnou spršku, protože voda padá z několika desítek metrů. Vstupné do parku a k vodopádům je za šest euro a pláštěnku tu případně také seženete zhruba za necelá tři eura. Všechnu tu nádheru, kterou park nabízí, můžete předem zkouknout i na jejich instagramovém účtu.

Oblázkové pláže Ledrenského jezera

Další dny jsme pokračovali v nenáročné turistice a dalším naším cílem bylo Lago di Ledro. To se nachází pár kilometrů autem od Gardy, je trochu výše a je to velmi nenáročný výlet (pokud ten kopec nepojedete na kole). Jezero má rozlohu lehce přes dva kilometry čtvereční a kolem dokola se jde po okruhu, který má přibližně deset kilometrů. Na stezce narazíte maximálně na pěší turisty a cyklisty. Toto méně známé jezero je vyhledávané kvůli malým oblázkovým plážím, kde se můžete natáhnout na deku, vyhřívat si kosti a případně se skočit svlažit do jezera. To hraje všemi odstíny modré od tyrkysové po temně modrou, akorát je trochu studenější. Není divu, protože je ledovcového původu stejně jako ostatní jezera v okolí a je o více než 600 metrů výše než Gardské jezero. Turistickým lákadlem jsou také pozůstatky osídlení z doby bronzové.

V okolí Gardského jezera je toho mnohem více k vidění a už se nemůžu dočkat, až se tam vrátíme. Hodně mě láká město Limone, kde se pěstují citrusy, výběžek Sirmione obklopený olivovými háji nebo třeba pevnost Rocca di Lonato a mnoho dalšího.

Diskuze

Žádné příspěvky, buďte první!

Tipy na prázdniny v Itálii: Našli jsme liduprázdné pláže, rybářská stavení i ráj pro cyklisty

Ze severu na jih a zpátky aneb tři týdny u moře na vlastní pěst bez plánů a s dvěma dětmi v zádech.
17.04.2024 17:12
Reklama

Přeprava jízdních kol v Itálii: Kolo přesahující šířku vozu není problém, pokuty za to nehrozí

Zprávy o pokutách za nosiče kol přesahující šířku vozu jsou nepřesné, potvrdilo italské ministerstvo
15.03.2024 08:56
Reklama

Zápisky z korejského tripu, díl 8: Od záhadných draků po digitální ráj, v Koreji je prostě všechno

Láva, Versailles, dinosauři, světelný les, korejská válka... v Jižní Koreji najdeš všechno!
12.03.2024 07:12

Lyžovačka v Itálii, Švýcarsku i Francii za jeden víkend? Projeli jsme ta nejlepší střediska

Vyzkoušeli jsme středisko pro začátečníky, rodiny s dětmi i velmi zkušené freeridery